کد خبر: ۵۳۴۰۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
درحالی بسیاری از عراقی ها تصمیم علیرضا فغانی داور ایرانی در بازی عراق و اردن را زیر سوال می برند ولی قانون AFC حرف متفاوتی می زند.

به گزارش پایگاه خبری 598، فدراسیون فوتبال عراق امروز (سه شنبه) به صورت رسمی از علیرضا فغانی داور ایرانی دیدار عراق و اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

فغانی در بازی شب گذشته ایمن حسین را بعد از گلزنی به خاطر شادی گلش که به نوعی ادای اردنی ها را درآورد و مدت زیادی از زمان بازی را گرفت با کارت زرد دوم جریمه کرد تا این بازیکن کلیدی اخراج شود.

با اخراج ایمن حسین ورق برگشت و اردن بازی باخته با نتیجه ۲ بر یک را به برد ۳ بر ۲ تغییر داد تا پیروز این بازی حساس شود و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

صفحه اینستاگرام علیرضا فغانی بعد از این بازی به شدت از سوی عراقی ها مورد هجوم قرار گرفت و در همان دقایق اولیه پایان بازی بیش از ۲۴ هزار کامنت علیه این داور منتشر شد تا علیرضا فغانی مجبور شود این پست را از صفحه خود پاک کند.

شبکه الکاس قطر قانونی که فغانی به آن استناد کرده و این بازیکن عراقی را اخراج کرده را منتشر کرد.

*قانون AFC برای بازیکنی که بعد از گل در شادی کردن مبالغه می کند و مستحق کارت زرد است به شرح زیر است:

۱-اگر از دیوارهای ورزشگاه ها بالا برود و به تماشاگران نزدیک شود تا جایی که در میان نیروهای امنیتی کنار جایگاه قرار بگیرد.

۲-حرکاتی از خود به نمایش بگذارد که تحریک کننده و تمسخر آمیز باشد.

۳-صورت خود را با ماسک یا نقابی بپوشاند و شادی کند.

۴-پیراهن خود را دربیاورد یا پیراهن خود را روی سر بکشد.

*دومین قانون AFC برای جریمه شدن یک بازیکن به خاطر وقت کشی در آغاز مجدد بازی به شرح زیر است:

۱-بازیکن می خواهد اوت را پرتاب کند و بعد از مدتی توپ را رها می کند تا بازیکن دیگر آن را پرتاب کند.

۲-در هنگام تعویض شدن با تعلل از زمین بیرون برود.

۳-بعد از سوت داور، توپ را شوت بزند یا توپ را در دست نگه دارد و وقت کشی بکند.

۴-به صورت عمدی ضربه کاشته را از نقطه اشتباهی بزند تا مجبور کند داور را دوباره این ضربه تکرار شود.

کارشناسان فوتبال نظر متفاوتی در زمینه قضاوت علیرضا فغانی داور ایرانی در این بازی و جریمه کردن ایمن حسین با کارت زرد دارند.

نشات اکرم، بازیکن سابق تیم ملی عراق و کارشناس فوتبال می گوید که «علیرضا فغانی در این صحنه اشتباه کرد» چون وقت کشی شادی گل بازیکنان اردن ۱:۳۰ دقیقه بوده ولی شادی گل ایمن حسین ۱:۱۶ دقیقه طول کشید در نتیجه داور اگر می خواست به خاطر وقت کشی ایمن حسین را جریمه کند باید بازیکنان اردنی را هم بعد از شادی گل طولانیشان جریمه می کرد.

قانون درباره اخراج بازیکن عراق توسط فغانی چه می گوید؟

اما لیث نوبری، بازیکن سابق پرسپولیس و کارشناس شبکه الکاس می گوید که «علیرضا فغانی تصمیم درستی گرفت». چون ایمن حسین بعد از گلزنی ابتدا به طرف تماشاگران رفت و برای مدت بیش از یک دقیقه شادی کرد اما این بازیکن شادی گل خود را ادامه داد و در داخل زمین هم برای مدت ۱:۱۶ دقیقه مجددا شادی کرد تا فغانی به خاطر وقت کشی مجدد این بازیکن او را با کارت زرد دوم جریمه کند.

شبکه الرابعه عراق می نویسد که علیرضا فغانی داور ایرانی به دلیل دوبار شادی کردن ایمن حسین و وقت کشی بنا به قانون AFC این بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.

این رسانه عراقی فیلم دیده نشده از شادی گل ایمن حسین در خارج زمین بازی و کنار سکوهای تماشاگران منتشر کرد که این اولین شادی گلش بود و دومین شادی گل این بازیکن داخل زمین با خوردن غذا به سبک اردنی ها است. این ویدئو نشان می دهد «بازیکن عراقی نه یک بار بلکه دوبار خوشحالی کرده و بیش از ۲ دقیقه زمان بازی را گرفته است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها