کد خبر: ۵۳۴۸۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری 598، حسن هانی‌زاده، کارشناس امور سیاسی و مسائل منطقه‌ای، در گفت‌وگو با سراج24 درباره تاثیر افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مقایسه با سایر انتخابات‌هایی که در طول ۴۵ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

منطقه و جهان در آستانه یک دگرگونی دراماتیک قرار دارد. حوادث و درگیری‌های منطقه‌ای از جمله کشتار مسلمانان فلسطینی در غزه، لشکرکشی آمریکا و قدرت‌های استکباری برای تغییر شرایط منطقه و ژئوپلتیک غرب آسیا، نشان از همین امر دارد که منطقه و جهان در آستانه یک تحول بزرگ قرار گرفته‌اند. به همین دلیل نتایج انتخابات به عنوان یک پدیده مهم سیاسی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران، پیا‌های متعددی برای دوستان و دشمنان کشور به همراه خواهد داشت.

دوستان کشور ما به علت این‌که ایران یک کشور قدرتمند و با نفوذ بالایی در سطح منطقه و جهان است، ملاحظه خواهند کرد که در انتخابات پیش‌روی کشور، ملت ایران چه میزان مشارکت خواهند داشت و از این حیث مورد توجه ملت‌های آزاده و مستضعف جهان خواهد بود. مشارکت بالا و پرشور در انتخابات ایران، امیدی در دل ملت‌های آزاده و مستضعف جهان ایجاد خواهد کرد.

مشارکت گرم و پرشور مردم در انتخابات می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به الگویی جهانی میان دیگر ملت‌ها در امر دولت‌سازی کند. حضور پرتعداد مردم پای صندوق‌های رای‌گیری می‌تواند به اقتدار ملی و ارتقای جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان کمک کند.

مشارکت بالا در انتخابات، می‌تواند سقف چانه‌زنی ایران را در نشست‌های بین‌المللی افزایش خواهد و قدرت‌های استکباری درمی‌یابند که تحریم‌ها، فشارها و محاصره‌های اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را وادار به تسلیم کند و همچنین تاکید می‌کند که این مردم از حق خود برای شکل‌گیری یک مجلس قوی عبور نخواهند کرد.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران مدت‌ها قبل با برخورداری از ۲۶۰ شبکه‌ی رسانه‌ای معاند در خارج از کشور، تلاش می‌کنند تا روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه ایرانی پمپاژ کنند. جریان‌سازی‌هایی که علیه ایران صورت‌گرفته با هدف ایجاد موانع برای مردم و جلوگیری از حضور ایشان پای صندوق‌های رای به راه افتاده است.

دشمنان تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی علیه کشور، مردم را نسبت به آینده ایران ناامید کنند. به نظر می‌رسد این تلاش‌ها با حضور مردم پای صندوق‌های رای، از بین خواهد رفت و خنثی خواهد شد. لذا مشارکت بالا از همین حیث اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

انتخاب افراد اصلح و شایسته‌تر نیز بعد مهم دیگر از انتخابات است. مردم باید با دقت و پرسشگری، پیشینه نامزدها را بررسی و گزینه‌های مد نظرشان را انتخاب کنند. مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی از جایگاه ممتازی برخوردار است و مجلس یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در امور کلان کشوری است. هرچه افراد شایسته‌تر، متعهدتر، بابصیرت و متخصص وارد مجلس شود، جایگاه مجلس نیز در همان تراز افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها