کد خبر: ۵۳۴۹۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
پیشکسوت استقلال گفت: به طور معمول استقلال نباید مقابل همنام خوزستانی‌اش مشکل چندانی داشته باشد اما باز هم اگر قرار باشد استقلال تمرکز لازم در دیدار مقابل هم نام خوزستانی خودش را نداشته باشد ضرر میکند.

به گزارش پایگاه خبری 598،  علی لطیفی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره شرایط این تیم پس از حذف از مسابقات جام حذفی و در آستانه دیدار مقابل استقلال خوزستان صحبت‌های انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

چه اتفاقی افتاد که استقلال نتوانست در دیدار مقابل مس رفسنجان برنده شود و به این سرعت از گردونه رقابت‌ها حذف شد؟

شاید بتوان بهترین تعبیر از این حذف را به این شکل بیان کرد که استقلال به خودش باخت. تیم استقلال در این دیدار چیزی برای از دست دادن نداشت و به همین خاطر در یک دیدار حذفی باید با دقت بیشتری عمل می‌کرد. وقتی مهاجمان استقلال در نزدیکی باکس حریف تمرکز و درایت لازم را ندارند طبیعتاً حریف می‌تواند با دقت بیشتری روی عملکرد مهاجمان حریف خودش برنامه‌ریزی کند و کم کم توان هجومی تیم مقابل را از بین ببرد.

یعنی معتقدید استقلال این بازی را به خودش باخت؟

دقیقاً همینطور است وقتی استقلال نتوانست از توپ‌های محدوده محوطه جریمه حریف به سود خودش استفاده کند در نهایت این امید و انتظار که ما می‌توانیم به این تیم گل بزنیم تبدیل به یاس و ناامیدی شد و در نهایت توان فنی و انگیزشی تیم مس رفسنجان را تقویت کرد که ما هم از استقلال گل نمی‌خوریم. همین دو موضوع باعث شد تا در نیمه دوم شاهد یک بازی برهم ریخته و سراسیمه از سوی بازیکنان استقلال باشیم.

قبول دارید که استقلال در نیمه دوم عجول بازی می‌کرد؟

صد در صد همین است! هر کسی این فوتبال را دیده باشد متوجه می‌شود که تیم استقلال در نیمه دوم با تعویض‌های زیادی که انجام داد می‌خواست هر طور شده به گل برسد و این شتاب زدگی در نهایت منجر به از دست رفتن موقعیت‌های زیادتر و خوردن گل دوم شد. هرچند که حالا گفته می‌شود گل دوم تیم مس رفسنجان آفساید بوده اما به هر حال آنها هم از روی ضد حملاتشان کار کردند و توانستند به گل برسند. استقلال اگر کمی تمرکز داشت و با دام پهن کردن می‌توانست حریف را جلو بکشد در آن صورت با درایت از فضای ایجاد شده بین هافبک و دفاع تیم حریف استفاده می‌کرد و می‌توانست گل مساوی را بزند و گل هم نخورد.

پنالتی از دست رفته صالح حردانی تا چه اندازه روی این شکست تاثیرگذار بود؟

من خیلی روی مسائل این چنینی تمرکز نمی‌کنم به هر حال پنالتی یک ضربه‌ای است که باید تبدیل به گل شود و اگر نشد باید تلاش کرد تا دوباره به گل برسیم. وقتی چنین تلاشی صورت نگرفت در نهایت تیم حریف انگیزه و انرژی بیشتری پیدا کرد. وقتی شما پنالتی را گل نمی‌کنید به تیم مقابل این امیدواری را می‌دهید که هنوز در بازی حضور دارد. استقلال با از دست دادن پنالتی اش علاوه بر تخریب روحیه تیمی خودش به تیم مس رفسنجان امیدواری داد که بتوانند استقلال را شکست بدهند.

از دست رفتن پنالتی و حذف استقلال شاید در نهایت به یک خاطره تبدیل شده باشد اما این موضوع در بازی‌های بعدی چقدر می‌تواند برای استقلال دارای اهمیت باشد؟

قطعاً نکونام باید به این موضوع رسیدگی کند وقتی تیمی مثل استقلال پنالتی زن خوب نداشته باشد می‌تواند در آینده به ویژه در دور برگشت که فرصت‌ها کمتر به دست می‌آیند خطرساز باشد. استقلال باید بداند در شرایط دوره برگشت باید از حداقل فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرد. شاید چنین فرصتی در یک بازی حساس مثل دربی نصیب استقلال شود و اگر همان یک فرصت را هم از دست بدهد در آن صورت دیگر باید قید قهرمانی را بزند چون در یک بازی ۶ امتیازی مثل دیدار مقابل پرسپولیس اگر چنین فرصتی را از دست بدهیم حتی ممکن است منجر به از دست رفتن قهرمانی شود.

بازی بعدی استقلال مقابل استقلال خوزستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به طور معمول استقلال نباید مقابل هم نام خوزستانی‌اش مشکل چندانی داشته باشد اما باز هم اگر قرار باشد استقلال تمرکز لازم در دیدار مقابل هم نام خوزستانی خودش را نداشته باشد می‌تواند ضرر کند. ما باید از حداقل موقعیت‌ها حداکثر فرصت‌ها را بسازیم تا بتوانیم در مسیر خوبی که به سمت قهرمانی داریم پیشروی کنیم نه اینکه فرصت‌ها را یکی بعد از دیگری از دست بدهیم. در همین بازی مقابل مس رفسنجان چندین بار در محوطه جریمه فرصت‌ها را از دست دادیم این تعداد فرصت‌ها اگر زیاد شود در آن صورت تیم دچار افت روحی روانی می‌شود و به مشکل می‌خوریم.

برد و باخت قبل از دربی چه تاثیری روی مسابقه با پرسپولیس خواهد داشت؟

قطعاً هیچ تاثیری ندارد. بازی پرسپولیس یک بازی دیگر محسوب می‌شود و شرایطش کاملاً برای استقلال فرق می‌کند. اصلاً نباید این دو بازی را با یکدیگر مقایسه کنیم. هر دو بازی سه امتیاز دارند و بود و نبود هر سه امتیاز می‌تواند در پایان فصل منجر به قهرمانی یا از دست رفتن قهرمانی شود. بنابراین استقلال باید تمام تمرکز خودش را روی بازی این هفته بگذارد و سعی کند هر طور شده سه امتیاز دیدار مقابل استقلال خوزستان را برای خودش ذخیره کند. قطعاً اگر استقلال با برد کارش را تمام کند با روحیه بهتری به مصاف پرسپولیس می‌رود ولی اگر باز هم ببازد باز هم تاثیری در ایجاد انگیزه برای دیدار مقابل پرسپولیس نخواهد داشت.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها