کد خبر: ۵۳۵۳۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
رئیس پلیس راه استان قم از محدودیت و ممنوعیت های ترافیکی محورهای برون شهری ویژه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598،  سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم در گفت وگو با خبرنگاران با تشریح ممنوعیت‌های ترافیکی محورهای برون شهری ویژه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ در سطح استان، اظهار داشت: با عنایت به نزدیک شدن به سال جدید و تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ شاهد افزایش سفرهای بین شهری و تراکم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان خواهیم بود.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور تردد در ایام نوروز ۱۴۰۳ در محورهای استان قم به شرح ذیل به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

 

محدودیت و ممنوعیت‌های تردد استانی:

تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) از محورهای اراک - قم، جاده قدیم کاشان – قم و جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت ۰۷:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای شنبه ۱۴۰۳/۱/۴ و دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ در محورهای فوق ممنوع می‌باشد.

مسیرهای جایگزین:

تردد کلیه وسایل نقلیه سنگینی باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‌های جنوبی کشور (هرمزگان - سیستان و بلوچستان - کرمان - یزد - اصفهان و شیراز) به سمت تهران در حرکت هستند بایستی از مسیر اتوبان کاشان به قم ( ۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزاد راه قم - گرمسار و تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

کلیه وسایل نقلیه سنگین باربری (تریلی، کامیون و کامیونت) که از استان‌ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند می‌توانند از محور اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

عبور و مرور انواع موتور سیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها و بزرگراه‌ها و محورهایی که ضرورت ایجاب نماید، ممنوع می‌باشد.

در تمامی محورهای برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی بهداشتی، کودهای شیمیایی، ضد عفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم جو، برنج سویا، دانه های روغنی و ... ) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می‌گردد که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن‌ها اجرا می‌شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت با استثناء حاملان مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۳ در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع می باشد.

حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۱/۵ و از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۴ ممنوع می باشد.

صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ الی ۱۴۰۳/۱/۱۴ ممنوع می باشد.

ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه تاریخ های ۲۸ و ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ و از ساعت ۰۷:۰۰ روزهای شنبه ۱۴۰۳/۱/۴، یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵، یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۲، دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۳ و سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۴ ممنوع می باشد.

خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها