کد خبر: ۵۳۵۴۹۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
قرار گرفتن صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش بالا از یک‌سو و ارسال پیام‌های مقتدر دیپلماتیک و نظامی از سوی دیگر در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از تغییر عقربه وضعیت در منطقه دارد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از مشرق- وزیر امور خارجه ساعتی پس از حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق خبر از ارسال یک پیام ویژه به آمریکایی‌ها داده است، حسین امیر عبداللهیان نوشته است که پیام مهمی به دولت آمریکا به‌عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد و آمریکا باید پاسخگو باشد.

وزارت خارجه گفته است که این پیام از طریق سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکایی‌ها به‌طرف سوم ارسال‌شده است، در روزهای اخیر گمانه‌هایی از باز شدن یک کانال جدید گفتگو میان ایران و آمریکایی‌ها شکل‌گرفته و به نظر می‌رسد جنایت صهیونیست‌ها در دمشق باعث شده است تا ارسال پیام‌های غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

ارسال پیام به بایدن ساعاتی پس از جنایت در دمشق حکایت از آن دارد که تهران آمریکایی‌ها را به‌عنوان مسئول اصلی عملیات تروریستی اخیر دانسته و لحن پیام نیز حکایت از جدید آن دارد. به‌طور قطعی آمریکایی‌ها وظایفی را در روزهای اخیر بر عهده داشتند که از اجرای آن سرباز زده و حالا باید پاسخش را بدهند.

پیام تهران و پاسخ آمریکا در شبی که همه آماده انتقام هستند!

البته طرف آمریکایی خیلی زود و البته از یک کانال غیررسمی پاسخ پیام ایران را داده است، رسانه آمریکایی آکسیوس، که در دو سال اخیر اغلب اخبار محرمانه از مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکایی‌ها را منتشر می‌کرد در گزارشی مدعی شد که آمریکا به ایران گفته است هیچ نقشی در این حمله و اطلاعات گسترده‌ای درباره یک ساختمان کنسولی مربوط به ایران در سوریه نداشته است.

آکسیوس دراین‌باره نوشت: این پیام نادر نشان می‌دهد که دولت بایدن، عمیقاً نگران است که این حمله اسرائیل، به گسترش درگیری در سطح منطقه و ازسرگیری حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی شود. آکسیوس مدعی شده است که یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا به این نشریه گفته است که آمریکا هیچ نقشی در حمله اسرائیل نداشته و ما پیش از وقوع آن مطلع نبودیم.

پس از حمله تروریستی در دمشق در اقدامی مشترک مقامات صهیونیستی و آمریکایی می‌گویند تل‌آویو چند دقیقه پیش از انجام شدن حمله نیروی هوایی خود، به دولت بایدن اطلاع داد اما منتظر چراغ سبز نشان دادن آمریکا نیز نمانده است، البته این ادعا با واقعیت‌های میدانی هم‌خوانی ندارد زیرا پس از طوفان الاقصی کلیه اقدامات شناسایی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها در اختیار تام آمریکایی‌ها بوده و اجرایی طرحی با ابعاد جنایت در کنسولگری ایران در دمشق نمی‌تواند طرحی بدون پیش‌بینی، مشارکت و همراهی با آمریکایی‌ها باشد.

شاهد این ماجرا آن است که پیش از حمله جنگنده صهیونیستی به سوریه یک جلسه مجازی محرمانه میان جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ارشد صهیونیست انجام‌شده که طرف آمریکایی باید در مورد نتایج و موارد آن پاسخ‌گو باشد.

پیام شبانه ایران به آمریکا پس از حمله تروریستی در دمشق چه بود؟ / آیا لحظه انتقام از صهیونیست‌ها نزدیک است؟

یک منبع آگاه: آمریکا خودت را کنار بکش!

اما در پیام وزارت خارجه ایران به‌طرف آمریکایی چه مواردی بیان‌شده است که حالا کاخ سفید را به دادن پاسخ‌های شتاب‌زده مجبور کرده است؟ یک منبع آگاه به «مشرق» گفته‌شده است که در پیام تهران به واشنگتن از آمریکایی‌ها خواسته‌شده است تا حساب خود را با عاملان جنایت در دمشق روشن کرده و مشخص کنند در ادامه تحولات در منطقه در کدام سو قرار خواهند گرفت، این پیام روشن به معنای آن است که در پاسخ مقتدارنه و احتمالی ایران به صهیونیست‌ها آمریکا اگر به ادعای خودش از اصل عملیات تروریستی بی‌اطلاع بوده حق دخالت در ادامه مسیر و نحوه مواجهه و پاسخ قاطع ایران به جنایتکاران را نیز نخواهد داشت.

این پیام روشن نه‌تنها توسط وزارت امور خارجه بلکه از طریق پهپادهای گروه‌های مقاومت روز گذشته به تروریست‌های سنتکام در پایگاه التنف نیز ارسال‌شده است!

قرار گرفتن صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش بالا از یک‌سو و ارسال پیام‌های مقتدر دیپلماتیک و نظامی از سوی دیگر در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از تغییر عقربه وضعیت در منطقه داشته و تحولات در روزهای آتی شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

نشریه فارن پالیسی نزدیک به محافل نظامی آمریکا اخیراً در گزارشی درباره ابعاد برخوردها در منطقه نوشته است:

ایالات‌متحده باید مقدمات خروج اکثریت نیروهای خود را از عراق آغاز کند تا خطر ایجاد جنگ بزرگ‌تر را کاهش دهد. این فرآیندی است که زمان‌بر خواهد بود، اما به تأخیر انداختن آن تنها خطرات ناشی از ماندن نیروهای آمریکایی را تشدید می‌کند. امریکا در آینده به‌جای حضور مستقیم نیروها باید با مرکز دفتر همکاری امنیتی عراق در بغداد کار کند.

پیام شبانه ایران به آمریکا پس از حمله تروریستی در دمشق چه بود؟ / آیا لحظه انتقام از صهیونیست‌ها نزدیک است؟

حالا پس از عملیات تروریستی در دمشق همه نگاه‌ها به ادامه تحولات در منطقه است، مهم‌ترین نکته در عملیات تروریستی اخیر «ترس رژیم صهیونیستی» از طرح‌ریزی عملیات جدید و را افتادن طوفان الاقصی دیگری بعد از ملاقات فرماندهان نظامی ایرانی با اسماعیل هنیه و زیاد نخاله در تهران بود، این مسئله باعث شد تا اسرائیل دست به قمار بزرگی زده و یک اقدام دیوانه‌وار را آغاز کرد که انتهای تونل برایش نامشخص است.

در شرایطی که اتاق فکر آمریکایی- عبری گمان می‌کرد با ترور می‌تواند اتاق جنگ محور مقاومت را تضعیف کند، حالا با یک چالش جدید روبه‌رو شده و شیوه پاسخ ایران به تروریست‌ها، آن‌ها را در آینده دچار خطاهای راهبردی بیشتر خواهد کرد، درست در شبی که دشمن گمان می‌کرد که در حال خلع سلاح مقاومت در جبهه جنوبی است، جبهه شمالی با ابتکارات حزب‌الله یک کمربند امنیتی در خاک فلسطین اشغالی به عمق حداقل ۱۰ کیلومتر پدید آورده است، تحمیل جنگ‌ گاهی مهم‌تر از جنگ در میدان است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها