کد خبر: ۵۳۵۸۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
بازار نفت امروز را با کاهش قیمت آغاز کرد و هر بشکه نفت 89.62 دلار معامله شد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری 598؛ بازارهای نفتی نخستین روز کاری خود را با کاهش قیمت نفت و ورود به کانال 80 دلاری آغاز کردند.هر بشکه نفت برنت با 83 سنت کاهش 89.62 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 91 سنت کاهش 84.75 دلار فروخته شد.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین ساعت بامداد روز گذشته به عنوان بخشی از اقدام تنبیه رژیم صهیونیستی در پی حمله تروریستی این رژیم به ساختمان سفارت ایران در دمشق، با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با صدها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.این اقدام، نخستین باری از سوی کشور دیگری علیه این رژیم صورت گرفته و در 3 دهه گذشته چنین برخوردی با این رژیم نشده بود.
تحلیلگران احتمال می‌دادند در صورت تشدید درگیری‌ها، ترافیک نفتی غرب آسیا از این موضوع متاثر شود. اما وارن پترسون، تحلیلگر بانک ING با توضیح اینکه یک حمله چند روز پس از وقوع ارزیابی میشه معتقد است تنشی ایجاد نمی‌شود اما هنوز بی‌ثباتی زیادی وجود دارد.پترسون گفت اگر کاهش عرضه چشمگیری صورت گیرد، آمریکا می‌تواند از ذخایر راهبردی خود به بازار تزریق کند و اوپک هم 5 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد دارد.
خبرگزاری رویترز، روز گذشته درحالی‌که بازارها بسته بود و ساعت‌ها تا باز شدن بازار طی گزارشی مدعی شده بود، با باز شدن بازار قیمت نفت افزایش می‌یابد و احتمال افزایش بیشتر به علت تنش‌ها وجود دارد.این درحالی است که تحلیلگران افزایش قیمت را مستلزم ایجاد اختلال در عرضه می‌دانند.
از طرفی نشست بدون بیانیه شورای امنیت سازمان ملل که نشان می‌دهد که کشورها باور دارند ایران اقدامی در راستای منافع خود انجام داده و این خود عامل مهمی برای کاهش قیمت نفت و رفع نگرانی بازارهای جهانی بوده است.
تحلیلگران «سیتی ریسرچ» می‌گویند، تنش‌های طولانی مدت در سه ماهه دوم امسال تا حد زیادی نفت را بین 85 تا 90 دلار در هر بشکه نگه داشته است و از آنجایی‌که عرضه و تقاضا در سه ماهه نخست به طور کلی در بازار متعادل بوده است، هرگونه تنش‌زدایی می‌تواند قیمت‌ها به شدت کاهش داده و به بازه بالای 70 یا 80 دلار در هر بشکه برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها