کد خبر: ۵۳۶۰۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
حجت الاسلام والمسلمین هدایت‌نیا با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان نقض تمام معاهدات بین‌المللی است، بیان کرد: کتاب تورات کنونی دچار تغییرات بسیاری شده است و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از آن اقدام به جنایت، نسل کشی و گرفتن سرزمین‌ها می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری 598، حجت الاسلام والمسلمین فرج الله هدایت‌نیا در نشست «مصونیت زنان و کودکان در جنگ» که در سالن کنفرانس‌ انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: موضوع نشست امروز رنگ و بوی فقهی و حقوقی دارد.

وی با اشاره به اینکه با رژیم صهیونیستی از نظر فقهی نه ولی از نظر حقوقی می‌توان سخن گفت، مطرح کرد: بحث نظامی و امنیتی جنگ را نیز باید متخصصین مربوطه ارائه دهند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پس از گذشت ماه‌ها و علنی شدن جنایات، هنوز نیز به جنایات خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: در معاهدات بین المللی زنان، کودکان، کادر درمان، خبرنگاران و گروه‌های مخلتف دارای مصونیت هستند.

وی با اشاره به اینکه مصونیت زنان و کودکان در معاهدات بین المللی به صراحت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: کنوانسیون چهارم ژنو با موضوع حفاظت از غیرنظامیان در سال ۱۹۵۰ میلادی قابل اجرا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین هدایت‌نیا با بیان اینکه در ماده ۱۸ این کنوانسیون ممنوعیت حمله به مراکز درمانی آمده است، تصریح کرد: حدود بیش از ۱۹۰ کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران عضو این معاهده بین المللی هستند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در این کنوانسیون عضویتی ندارد، یادآور شد: به اعتقادات کارشناسان و حقوقدانان بین الملل کنوانسیون ژنو وارد قوانین عرفی شده و حتی کشورهایی که عضو آن نیستند نیز موظف هستند از قوانین آن پیروی کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه باوجود تمام این قوانین رژیم صهیونیستی به جنایات خود علیه زنان و کودکان ادامه می‌دهد، ابراز کرد: یکی از علت‌هایی که رژیم صهیونیستی بدون واهمه به جنایات خود ادامه می‌دهد این است که نسبت به قدرت‌های بزرگ دنیا پشت گرمی دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب تورات کنونی دچار تغییرات بسیاری شده است، بیان کرد: رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از تورات کنونی اقدام به جنایت، نسل کشی و گرفتن سرزمین‌ها می‌کند. این اتفاق موجب شده است تا بسیاری از علمای یهود از رژیم صهیونیستی اعلام برائت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هدایت‌نیا با بیان اینکه انفعال سران کشورهای اسلامی سومین دلیل ادامه جنایات رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: اگرچه مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که سران کشورهای اسلامی باید با رژیم صهیونیستی مقابله کنند ولی متاسفانه می‌بینیم که برخی از این کشورها از این رژیم حمایت می‌کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در صورت جنگ با رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان حمله نمی‌کند، مطرح کرد: اگرچه ایران جزو کنوانسیون ژنو است ولی از نظر فقهی نیز دین اسلام زنان و کودکان و گروه‌های مختلف غیر نظامی را مصون می‌داند.

وی با بیان اینکه در روایات نیز به این موضوع تاکید شده است، عنوان کرد: غیر از منع کشتار زنان و کودکان، دین اسلام مصونیت روانی و آزار و اذیت را نیز بیان کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها