سواد رسانه - سواد رسانه

سواد رسانه - سواد رسانه
جنگ فقط حمله نظامی و موشکی نیست بلکه جنگ رسانه‌ها هم هست

جنگ فقط حمله نظامی و موشکی نیست بلکه جنگ رسانه‌ها هم هست

جنگ فقط حمله نظامی و موشکی نیست بلکه جنگ رسانه‌ها هم هست ترامپ ۲ واحد جنگ نظامی می‌کند ۱۸ واحد آن را در رسانه‌ها بُلد می‌کند
سیل خبر جعلی پس از جنگ ۱۲ روزه

سیل خبر جعلی پس از جنگ ۱۲ روزه

بر اساس آمارهای موجود، بیش از ۶۰۰ خبر جعلی پس از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تولید شد که هر کدام به طور میانگین ۵ میلیون بار دیده شدند و هر خبر حدود ۴ هزار بار بازنشر شده است.
نگاهی به عملیات روانی رسانه‌های بیگانه علیه تیم‌های‌ ملی کشتی آزاد و فرنگی: قهرمانی کشتی ایران و شکست رسانه‌های بیگانه
سرویس سواد رسانه پایگاه خبری 598؛

نگاهی به عملیات روانی رسانه‌های بیگانه علیه تیم‌های‌ ملی کشتی آزاد و فرنگی: قهرمانی کشتی ایران و شکست رسانه‌های بیگانه

قهرمانی تیم‌ ملی کشتی آزاد نه‌تنها یک دستاورد ورزشی، بلکه پیروزی بر چنین چالش‌های رسانه‌ای نیز به شمار می‌رود. امیدواریم ورزشکاران ایرانی در آینده نیز با تمرکز بر میدان، پاسخ چنین تلاش‌هایی را بدهند.
شارلاتان‌بازی حسین رونقی: شکستگی‌های خیالی، اعتصاب‌های چاق‌کننده و لب‌های دوخته برای لایک!
روایت یک اعتصاب غذای نمایشی؛

شارلاتان‌بازی حسین رونقی: شکستگی‌های خیالی، اعتصاب‌های چاق‌کننده و لب‌های دوخته برای لایک!

در دنیای پرهیاهوی طنز اپوزیسیون های ایران، نام حسین رونقی همچون یک سریال دراماتیک تکراری، بارها و بارها به صحنه می‌آید. این فعال مثلا سیاسی اخیراً دوباره دست به اعتصاب غذای شماره "نمی‌دانم چند" زده و شبکه‌های ضدانقلاب از ایران اینترنشنال گرفته تا رادیو فردا را مجدد به تکاپو انداخته است! 
شگردهای فرهنگی دشمن در جنگ رسانه‌ای / تحریف حقایق دینی برای تأثیرگذاری بر مخاطب کم‌اطلاع
در گفتگو با مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای مطرح شد؛

شگردهای فرهنگی دشمن در جنگ رسانه‌ای / تحریف حقایق دینی برای تأثیرگذاری بر مخاطب کم‌اطلاع

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای ضمن تبیین برخی از مهم ترین شگردهای فرهنگی دشمن در جنگ رسانه‌ای گفت: از جمله این شگردها، تحریف حقایق دینی برای تأثیرگذاری بر مخاطب کم‌اطلاعی است که از سواد رسانه ای نیز عملاً بی بهره یا کم بهره است.
اسرائیل فلان نقطه را بمباران کرد روزنامه‌نگاریِ جنگ نیست/ در شرایط جنگ شما باید به دنبال تولید فیک نیوز، اخبار جعلی یا شایعه باشید
عباس اسدی:

اسرائیل فلان نقطه را بمباران کرد روزنامه‌نگاریِ جنگ نیست/ در شرایط جنگ شما باید به دنبال تولید فیک نیوز، اخبار جعلی یا شایعه باشید

عباس اسدی، دانشیار و مدیر گروه روزنامه‌نگاری در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است. پس از جنگ ۱۲ روزه فرصتی شد تا در خصوص عملکرد روزنامه‌ها در حوزه روزنامه‌نگاری جنگ، ابعاد و چالش‌های آن، گفت‌و‌گویی با دکتر اسدی داشته باشیم.
کالبدشکافی جنگ روانیِ پسا آتش‌بسِ صهیونیست‌ها
بمباران ذهن‌ها

کالبدشکافی جنگ روانیِ پسا آتش‌بسِ صهیونیست‌ها

با گذشت چند روز از آتش‌بس موقت و توقف موقت درگیری‌های نظامی میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی، بسیاری گمان می‌کنند دوره‌ای از آرامش فرارسیده است. اما واقعیت این است که این آرامش صرفاً غبارِ پنهان‌کننده نبردی دیگر است؛ نبردی که در جبهه رسانه و افکار عمومی جریان دارد و اتفاقاً می‌تواند بیش از گلوله و موشک، مسیر تحولات را رقم بزند.
عملیات روانی آمریکا: #بزرگنمایی در حمله به فردو و #کوچک‌نمایی در حمله به العُدید

عملیات روانی آمریکا: #بزرگنمایی در حمله به فردو و #کوچک‌نمایی در حمله به العُدید

هر کسی می‌شنید آن حرف‌ها را، می‌فهمید که در زیر ظاهر این حرف‌ها یک حقیقت دیگری وجود دارد. کاری نتوانستند انجام بدهند، به مقصودی که داشتند نتوانستند برسند و بزرگ‌نمایی می‌کنند تا حقیقت را بپوشانند و مکتوم نگه دارند.
درس های مهمی که از این جنگ باید در حکمرانی رسانه ای بگیریم
رسانه نه فقط بازتاب جنگ، بلکه خود جنگ است

درس های مهمی که از این جنگ باید در حکمرانی رسانه ای بگیریم

رسانه نه فقط بازتاب جنگ، بلکه خود جنگ است. جبهه‌ای که اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند پیروزی‌های میدانی را به شکست‌های روانی بدل کند.
القای ترس در قالب استدلال و فیک نیوز خود را نشان می دهد
سرویس سواد رسانه 598:

القای ترس در قالب استدلال و فیک نیوز خود را نشان می دهد

محمد رستم پور کارشناس و تحلیل گر سیاسی: القای ترس در قالب استدلال و فیک نیوز خود را نشان می دهد؛ این القای ترس ندانسته از سوی برخی دلسوزان منتقل می شود
جدیدترین اخبار پربازدید ها