کد خبر: ۱۰۷۴۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۲۹ دی ۱۳۹۱
علی اکبر صالحی؛
اقتدار فکری و اندیشه ای ایران ناشی از برخورداری کشور از تمدن و پیشینه پرافتخار است که باید با استفاده از این مزیت، اختلاف ها با کشورهای همسایه را برطرف کنیم. چالش الگویی و اندیشه ای زیادی با غرب داریم که اگر از آن عبور کنیم جایگاه ایران در دل انسان های با وجدان و دولتمردان کشورهای مختلف رفیع تر خواهد شد و بیش از پیش به حقانیت ما اعتراف خواهند کرد.
به گزارش 598 به نقل از رسا در ساری، علی اکبر صالحی روز پنجشنبه در دومین اجلاس ملی دریای خزر در بهشهر، افزود: پایبندی به کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی از اصول قطعی ایران در عرصه سیاست خارجی است و تامین منافع و حفظ حاکمیت ملی همسو با این معاهدات در نظر گرفته می شود.

وزیر امور خارجه پایبندی ایران به تمامی معاهدات را اصولی و مبتنی بر اسلامی بودن حاکمیت آن دانست و گفت: ایران از معدود کشورهای جهان است که دارای همسایگان زیادی است و باید تلاش کنیم از نعمت برخورداری 15 همسایه خود به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: تنظیم روابط با کشورهای همسایه نیازمند حکمت و تدبیر فراوان است و یکی از اولویت های اصلی ما در وزارت امور خارجه رفع اختلاف های احتمالی با این کشورها است.

صالحی گفت: یکی از اصول ایران در ارتباط با همسایگان، داشتن رویه هم افزایی بر اساس عقلانیت و عمل گرایی است و تلاش می کنیم اختلاف های احتمالی با کشور های همسایه را در چارچوب هم افزایی برطرف کنیم.

وی افزود : اقتدار فکری و اندیشه ای ایران ناشی از برخورداری کشور از تمدن و پیشینه پرافتخار است که باید با استفاده از این مزیت، اختلاف ها با کشورهای همسایه را برطرف کنیم.

وزیر امور خارجه به فشارهای کشورهای زورگو علیه ایران اشاره کرد و گفت: بدون تردید در آینده نزدیک از این فشارهای بین المللی عبور خواهیم کرد.

وی افزود: اگر قرار است استقلال سیاسی پایدار داشته باشیم ، باید بهای آن را بپردازیم.

صالحی گفت: هم اکنون کشور های دنیا در مدار سیاست کشورهای زورگوی شرقی و غربی حرکت می کنند، اما ایران با اتکا به توان داخلی و هدایت رهبر معظم انقلاب در مسیری خارج از مسیرهای تعیین شده کشورهای زورگو در حرکت است.

 وی افزود: ایران از فشارهای بین المللی موجود استقبال نمی کند، اما نمی دانیم اشکال کار کجاست که همواره و به بهانه های مختلف با شدیدترین فشارها و تحریم های گوناگون مواجه می شویم.

صالحی ادامه داد: چالش الگویی و اندیشه ای زیادی با غرب داریم که اگر از آن عبور کنیم جایگاه ایران در دل انسان های با وجدان و دولتمردان کشورهای مختلف رفیع تر خواهد شد و بیش از پیش به حقانیت ما اعتراف خواهند کرد.

وزیر امور خارجه همچنین در این نشست در پاسخ به درخواست استاندار مازندران برای راه اندازی خطوط هوایی از استان های شمالی به کشورهای حاشیه خزر گفت : باید امکان سنجی برای تحقق این هدف انجام شود تا در صورت به صرفه بودن، خطوط هوایی راه اندازی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها