يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۳۷۷
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
پس از گذشت دو هفته از آغاز تصویربرداری فیلم سینمایی «خروج» حاتمی‌کیا، روابط عمومی فیلم اسامی بازیگرانِ اصلی را که جلوی دوربین خواهند رفت در حالی منتشر کرد که بازیگرانی مانند فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی و... در این لیست دیده می‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، بازیگران حاضر در لیست انتخابی حاتمی‌کیا برای ساخت خروج هر کدامشان تجربه‌های متفاوت و البته متنوعی را در ژانر‌ها و کاراکتر‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی در کارنامه خود دارند. فرامرز قریبیان به عنوان سرلیست این بازیگران برای بچه‌های دهه ۶۰ زنده‌کننده خاطرات آثار شاخص و ماندگار سینمای دفاع مقدس است. هر چند فیلم سینمایی «خروج» اولین همکاری این بازیگر کهنه‌کار و ابراهیم حاتمی‌کیا در سینمای ایران است، اما قریبیان جزو بازیگران پرکار در حوزه سینمای جنگ و دفاع مقدس است. قریبیان که این روز‌ها در حال تمرین برای فیلمنامه «خروج» حاتمی‌کیاست، در گفتگو با آوینی فیلم می‌گوید: شاید «خروج» بازگشت دوباره من به سینما باشد، چون وقفه‌ای ایجاد شد که دلایلش خارج از اراده من بوده نه اینکه نخواهم بازی کنم. فیلمنامه‌ها آن چیزی نبودند که من بخواهم قبول کنم که در آن بازی کنم، چون فکر می‌کنم در این سال‌ها برای مخاطب مهم باشد که در چه فیلم‌هایی بخواهم بازی کنم.

وقتی فیلمنامه «خروج» را خواندم، بسیار خوشم آمد و فکر می‌کنم این بهترین فیلمی باشد که بازی می‌کنم، البته باید تولید فیلم شروع شود و امیدواریم اتفاق خوبی برای فیلم بیفتد. پانته‌آ پناهی‌ها تنها زن بازیگری است که اسمش در میان لیست بازیگران اصلی فیلم خروج ذکر شده است. هر چند پناهی‌ها بیشتر در کسوت منشی صحنه فعالیت سینمایی داشته، اما با بازی در سریال‌های بانوی عمارت و شهرزاد و نیز آثار سینمایی مانند فیلم «نفس» نرگس آبیار و چندین تجربه همکاری با پوریا آذربایجانی به بازیگر سینما و تلویزیون تغییر مکانت داد. با انتخاب وی توسط کارگردان پر وسواس سینمای کشورمان جهت ایفای نقش در فیلم خروج و در حالی که تنها بازیگر زن لیست خروجی بازیگران اصلی فیلم است به نظر می‌رسد باید منتظر ایفای نقش در قالب کاراکتر متفاوتی از پناهی‌ها باشیم.

بازیگران دیگری از جمله محمدرضا شریفی‌نیا که تاکنون بیش از ۷۰ فیلم سنمایی را در کارنامه‌اش دارد از جمله بازیگران خروج حاتمی‌کیاست. شریفی‌نیا که با سریال «گاندو» بار دیگر در تلویزیون ظاهر شد در خاطره مخاطبان با کاراکتر «ولید» در سریال ماندگار و شاخص امام علی علیه‌السلام نشسته است. شریفی‌نیا در روزگار پس از فتنه ۸۸ که بسیاری از بازیگران جسارت حضور در آثار سینمای سیاسی را نداشتند نقش یک نیروی امنیتی را در فیلم «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی ایفا کرد.

برای مخاطبان و دنبال‌کنندگان آثار سینمای دفاع مقدس اسامی بازیگرانی مانند مهدی فقیه، آتش تقی‌پور و اکبر رحمتی، نام‌های آشنا و قدیمی‌ای هستند که در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هر چند هنوز خط داستانی «خروج» منتشر نشده، اما حالا «خروج» حاتمی‌کیا به واسطه پشت سر گذاشتن سومین تجربه همکاری‌اش با سازمان هنری رسانه‌ای اوج از یک طرف و فضای احتمالی اثرش که برخی فضای آن را مشابه فیلم ضدامپریالیستی «زنده باد زاپاتا» می‌دانند، برای همه مهم است، همانطور که اخبار مرتبط با ساخت دیگر آثارش در فضای سینمایی و رسانه‌ای کشور مهم بوده و بیستمین اثر این فیلمساز مطرح سینمای سیاسی و جنگ از هم اکنون افکار و اذهان بسیاری را به خودش معطوف کرده است.

حاتمی‌کیا فیلمسازی است که آثار او همواره توجه ویژه‌ای را از سوی رسانه‌ها به خود جلب می‌کند. چه اینکه، فیلمساز وابسته به نظام که باشی و مفتخر به دریافت نشان «جهادگر عرصه فرهنگ و هنر برای یک عمر فعالیت» دیگر مهم نیست که «دیده‌بان» بسازی یا «بوی پیراهن یوسف»، «به رنگ ارغوان» بسازی یا «بادیگارد» یا «به وقت شام»، مهم این است که همیشه آثارت محملی برای تضارب و گاه تقابل آرای منتقدان و سینماروهاست.

منبع:جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها