يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۰۹۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
شهباززاده با مانور پرسپولیس رقمش را بالا برد؛
ا جذب محمد آبشک به‌عنوان هافبک دفاعی و البته حضور نفراتی مثل سرلک، کامیابی‌نیا و شریفی این سؤال پیش می‌آید که پس پرسپولیس بدون هافبک بازیساز چه می‌خواهد بکند؟

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، با نزدیک شدن به ماه شهریور و خنک‌تر شدن هوای تابستان تهران نقل‌و‌انتقالات پرسپولیس داغ‌تر می‌شود. پرسپولیس استارت بدی در نقل‌و‌انتقالات تابستانه 1400 نداشت. باشگاه خیلی زود علیرضا ابراهیمی و رضا دهقانی را برای دفاع میانی و وینگر جذب کرد اما جدایی نوراللهی و احتمالاً شهریار مغانلو کاری کرد تا اوضاع پیچیده شود.

دلخوری هواداران از نوراللهی، حمایت کادر فنی و هم‌تیمی‌ها
مطابق پیش‌بینی‌ها احمد نوراللهی از پرسپولیس جدا شد. از همان شبی که نوراللهی به برنامه فوتبال برتر رفت و گفت 5 ماه قبل پیشنهاد 60میلیاردی داشته و حالا از باشگاه می‌خواهد با او راه بیاید مشخص بود باشگاه پرسپولیس در این شرایط بحران مالی توان راضی کردن شماره 8 ملی‌پوشش را ندارد و نصف نصف رقم پیشنهای قطری‌ها را هم نمی‌تواند برای کاپیتان سومش بپردازد چون نه توانش را دارد نه اینکه اگر حتی به‌سختی این پول را فراهم کند قادر خواهد بود اعتراض بقیه بازیکنان را جواب بدهد.
اینطوری شد که نوراللهی هفته قبل به‌جای الاهلی قطر سر از شباب‌الاهلی امارات درآورد؛ آن هم با قراردادی میلیون دلاری. یک‌بار گفته شد رقم قرارداد او 4/1میلیون دلار است اما بار دیگرگفتند او با رقم 2/1میلیون دلاری راهی دبی شده که حتی اگر این دومی درست باشد او با رقمی بیش از دو برابر آنچه از پرسپولیس خواسته بود قرارداد بسته و اگر آپشن هم داشته باشد اختلاف اعداد رویایی خواهد شد.اما جدایی احمد نوراللهی پر سروصدا شد چراکه او متنی در اینستاگرام نوشت که باشگاه را در این جدایی مقصر دانست؛ مسأله‌ای که البته به مذاق هواداران خوش نیامد و هیچ‌کس این بهانه را نپذیرفت. هواداران البته به‌خاطر زحمات و نمایش درخشان احمد نوراللهی بخصوص طی فصل گذشته از او قدردانی کردند اما جملگی اعتقاد داشتند کاش او که با پیشنهاد مالی سنگینی مواجه شده بود باشگاه را مسئول جدایی‌اش اعلام نمی‌کرد و صادقانه می‌گفت نمی‌توانسته از خیر این همه پول بگذرد.
این مسأله تا حدودی فضا را برای نوراللهی تاریک کرد و برخی جدایی او را هم‌ردیف شجاع خلیل‌زاده دانسته و پولکی خطابش کردند، اما در نقطه مقابل تمام مربیان و هم‌تیمی‌های نوراللهی با پست‌های اینستاگرامی از او حمایت کردند و با زبان غیرمستقیم به هواداران یادآوی کردند که احمد نوراللهی چه زحماتی برای تیم‌شان کشیده.آخرین نمونه‌هایش مصاحبه وحید امیری مقابل باشگاه بود که گفت نوراللهی در هفته‌های پایانی فصل قبل با آمپول بازی کرده و البته سیدجلال که با یک متن نسبتاً مفصل و قدردانی از نوراللهی تا حدود زیادی فصا را به سود او تغییر داد.

جانشین نوراللهی کیست؟
اما وقتی غائله جدایی و نحوه جدایی احمد نوراللهی خوابید، پرسپولیس و هوادارانش با یک سؤال بزرگ مواجه شده بودند که جانشین شماره 8 در تیم‌شان چه کسی خواهد بود؟ نوراللهی فصل قبل 10 گل زد و بهترین بازیکن پرسپولیس و احتمالاً کل لیگ برتر بود.
پرسپولیس برای جانشینی این بازیکن دنبال رضا اسدی هافبک سابق تراکتور و سایپا رفت؛ بازیکن بلند قدی که فصل قبل هم سرلیست یحیی بود اما حضور در اتریش و اروپا را انتخاب کرد تا یحیی دنبال میلاد سرلک برود.
سه هفته قبل و در شروع فعالیت پرسپولیس در بازار نقل‌و‌انتقالات صحبت از جذب اسدی به میان آمده بود اما جدی شدن مذکرات به سرنوشت نوراللهی بستگی داشت و طبیعی بود که بعد از جدایی احمد نوراللهی، باشگاه و کادر فنی دنبال اسدی باشند. در تعطیلات هفته گذشته تا همین دیروز برای چند روز صحبت از حضور اسدی در پرسپولیس بود و گفته شد این بازیکن با باشگاه به توافقاتی هم دست یافته اما به یکباره گزینه دیگری از قوطی درآمد؛ محمد آبشک.

پیشنهاد سنگین اسدی حضورش را منتفی کرد
در حالی که هواداران پرسپولیس بدون شناخت کافی از خصوصیات فنی و شرایط جسمانی رضا اسدی، مدیریت باشگاه و اعضای کادر فنی را تحت فشار گذاشته بودند پرسپولیس از جذب این بازیکن منصرف شد. علت این اتفاق هم مشخص بود چون اسدی از پرسپولیس 15میلیارد تومان پول می‌خواست؛ رقمی که باشگاه حاضر نشده بود برای حفظ کاپیتان سومش پرداخت کند و طبیعی بود که برای اسدی هم پرداخت نمی‌کرد.
این مسأله در کنار شرایط آمادگی بدنی اسدی باعث شد کادر فنی کلاً قید این بایکن را بزند. ظاهراً اسدی فصل قبل کلاً 3، 4 بازی در اتریش انجام داده و بیشتر اواقات مصدوم بوده و چندان آماده نیست.
جالب اینکه اسدی و مدیر برنامه‌هایش حالا یک سال بعد از حضور در اتریش از رد کردن پیشنهاد فصل قبل پرسپولیس ناراضی‌اند چراکه دیده‌اند میلاد سرلکی که بعد از منتفی شدن حضور اسدی در پرسپولیس به این تیم آمد هم در لیگ قهرمانان و لیگ برتر درخشید هم به پیراهن تیم ملی رسید اما اسدی در اتریش نه پول خوبی گرفت نه رنگ تیم ملی را دید و بیشتر فصل مصدوم و نیمکت‌نشین بود.
جالب اینکه دیروز وقتی گفته شد پرسپولیس برای جذب آبشک اقدام کرده و این بازیکن به باشگاه رفته مدیر برنامه اسدی خودش دنبال حضور این بازیکن در پرسپولیس افتاد اما دیگر دیر شده بود!

آبشک، همانی که کادر فنی می‌خواهد
محمد آبشک 34 سال سن دارد و این نکته در مورد او توی ذوق می‌زند اما کادر فنی دنبال بازیکنی با مشخصات فنی او است. مربیان پرسپولیس معتقدند آبشک دوندگی بسیار بالایی دارد، شوت‌زن است، ایستگاهی می‌اندازد، اوت بلند پرتاب می‌کند، اهل درگیری و بازی فیزیکی است و در حفظ توپ هم عالی کار می‌کند تا جایی که یکی از دلایل اصلی نقطه قوت خط میانی فولاد در فصل گذشته بوده است.
آبشک دیروز مذاکراتش را در باشگاه پرسپولیس انجام داد اما قراردادش را نهایی نکرد چراکه اعتقاد داشت در روز شهادت نباید این کار را انجام دهد. به احتمال 99درصد قرارداد آبشک با پرسپولیس امروز نهایی می‌شود و او را باید سومین خرید سرخ‌ها در تابستان دانست.

سروش منتفی است، پرسپولیس پلی‌میکر نمی‌خواهد
با جذب محمد آبشک به‌عنوان هافبک دفاعی و البته حضور نفراتی مثل سرلک، کامیابی‌نیا و شریفی این سؤال پیش می‌آید که پس پرسپولیس بدون هافبک بازیساز چه می‌خواهد بکند؟ آیا تمام بار بازیسازی تیم به دوش کانال‌های کناری و حرکات ترکیبی آنها گذاشته می‌شود و نباید از مرکز زمین منتظر بازیسازی و تغذیه مهاجمان بود؟در این خصوص کادر فنی پرسپولیس می‌گوید باید به انتخاب و تفکر آنها احترام گذاشت و اطمینان کرد چراکه آنها می‌دانند دقیقاً از آبشک چه می‌خواهند. کادر فنی پرسپولیس قاطعانه روی این مسأله انگشت می‌گذارد که در سیستم مدنظر آنها پلی‌میکر به آن معنا که در ذهن هواداران است جایی ندارد و با حضور دو هافبک میانی تدافعی در مرکز زمین کار تاکتیکی تیم پیش خواهد رفت.در عین حال طی چند وقت گذشته بحث حضور مجدد سروش رفیعی در پرسپولیس به‌عنوان پلی‌میکر مطرح شده که نه از سوی باشگاه و کادر فنی بلکه در فضای مجازی و بین هواداران بوده است چون یحیی، سروش را نمی‌خواهد. کادر فنی پرسپولیس هم از نظر فنی هم اخلاقی سروش را قبول دارند و از انرژی ثبت او می‌گویند اما معتقدند او برای بازی در سیستم 1-3-2-4 مناسب است و در پازل تاکتیکی آنها جایی ندارد.

شهباززاده با مانور پرسپولیس رقمش را بالا برد
بعد از حل معادله خط میانی، کادر فنی و باشگاه پرسپولیس باید نگران خط حمله باشند؛ جایی که جدایی مغانلو قریب‌الوقوع است و مسأله جذب سجاد شهباززاده هم منتفی به نظر می‌رسد. در واقع آقای گل فصل قبل تنها با اسم پرسپولیس و مانور حضورش در این تیم فقط بازار گرمی کرده تا رقم قراردادش با سپاهان را بالا ببرد که ظاهراً به خواسته‌اش هم رسیده. در این شرایط مشخص نیست خط حمله پرسپولیس چه سرنوشتی خواهد داشت و باشگاه و کادر فنی دنبال کدام گزینه می‌روند.

محمدقراگزلو

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها