کد خبر: ۵۲۹۹۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۵ مهر ۱۴۰۲
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دیدار مهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: سی و هفتمین با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیبابی به ارزش‌های مشترک»، اقدام و شروع به کار کرده است. ارزش‌های مشترک اشاره به ارزشهایی دارد که قرآن به عنوان کتابی برای سلامت دنیا و سعادت آخرت به جهانیان عرضه کرده است. دوستی و محبت با مسلمانان، همزیستی مسالمت آمیز با پیروان ادیان دیگر و مقاومت و شدت در برابر طاغوت و مستکبران دعوت قرآن است.

وی افزود: سی و هفتمین کنفراس وحدت به صورت حضوری از نهم تا یازدهم مهر و به صورت وبیناری از فردا تا روز یازدهم خواهد بود. افتتاحیه کنفرانس روز یکشنبه نهم مهر با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. ملاقات‌هایی با مقامات ایران خواهیم داشت. ملاقات با وزیر امور خارجه و ملاقات با رهبر معظم انقلاب در روز یازدهم مهر همزمان با سالروز ولادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله از جمله برنامه‌هاست.

حجت الاسلام شهریاری گفت: دولت سیزدهم با تلاش خود در حوزۀ بین‌الملل امروز این هدیه را برای ما به ارمغان آورده که کشورهای اسلامی همکاری‌های نزدیک با ما دارند، همکاری که امنیت منطقه را به همراه دارد. همکاری کشورهای اسلامی که در سال جاری شروع شده، تضمین کننده امنیت منطقه‌ای است. همکاری با هم‌پیمانان و پایبندی به عهد و پیمان دو مسئله‌ای است که از قرآن دریافت کردیم. عهدی که با هم‌پیمانان خود می‌بندیم آن را رعایت می‌کنیم. پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در جهان با مدیریت دولت ما شکل گرفته، امیدی در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده که به این ترتیب کشورهای اسلامی می‌توانند به سمت امت واحده پیش روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها