يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۹۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
بنابر بیانیه ناوگان اقیانوس آرام، نیروی دریایی آمریکا از سال ۱۹۶۰ در زمینه تولید سلاح‌های انرژی مستقیم از جمله لیزر فعالیت می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری 598؛ به نقل از العالم، سامانه تسلیحات لیزری کشتی «یواس‌اس پورتلند» نیروی دریایی آمریکا توانست در نخستین آزمایش آن در سطح دریا یک پهپاد را ساقط کند.

 ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشتی «یواس‌اس پورتلند (ال‌پی‌دی ۲۷)» موفق شد یک پهپاد را در اولین آزمایش سامانه سلاح لیزری «MK ۲ MOD ۰» در دریا در ۱۶ ماه مه، غیرفعال کند.

این سامانه توسط شرکت صنایع دفاعی «نورثروپ گرومن» که به صورت پیمانکاری با وزارت دفاع آمریکا کار می‌کند و اداره تحقیقات نیروی دریایی ساخته شده و هنگامی که به بهره‌برداری رسید به عنوان نخستین اجرای تحت کنترل سامانه لیزر حالت جامد از نوع انرژی بالا تحسین شد.«کری سندرز»، فرمانده کشتی یواس‌اس پورتلند گفت: با انجام آزمایش‌های پیشرفته در دریا علیه پهپادها و کشتی‌های کوچک، درباره قابلیت‌های نمایشگر سامانه سلاح‌های لیزری حالت جامد اطلاعات ارزشمندی به دست می‌آوریم.

شرکت نورثروپ گرومن و نیروی دریایی آمریکا تاکنون اطلاعاتی را درباره این سامانه فاش نکرده‌اند، اما شبکه یوتیوبی «درایو» پیش از این نصب این سامانه را در دسامبر ۲۰۱۹ بعد از انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی گزارش کرد. در این گزارش اعلام شد که چند مورد از اجزای این سامانه از جمله تجهیزات خنک‌کننده، تولید انرژی و هدایت‌کننده اشعه آن، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

بنابر بیانیه ناوگان اقیانوس آرام، نیروی دریایی آمریکا از سال ۱۹۶۰ در زمینه تولید سلاح‌های انرژی مستقیم از جمله لیزر فعالیت می‌کند.

سندرز ادعا کرد که قابلیت‌های پیشرفته سامانه سلاح‌های لیزری به نیروی دریایی آمریکا امکان می‌دهد تعریف جدیدی از جنگ در سطح دریا ارائه دهد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها