کد خبر: ۵۲۷۳۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۸     ۱۱ تير ۱۴۰۲
داوطلبانی که در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد، کد رشته محل های دارای شرایط خاص را در فرم اینترنتی مربوطه درج می کنند ضمن آگاهی در رابطه با شرایط و مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد​باید خود را برای شرکت در مراحل مصاحبه، معاینه، آزمون عملی و ... آماده نمایند.

به گزارش پایگاه خبری 598، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد، داوطلبان می بایست کدرشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر شده بر روی سایت سازمان سنجش انتخاب نمایند. برخی از این رشته ها دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد می باشند که پذیرش در آن ها نیاز به مصاحبه، معاینه یا آزمون عملی دارد،

علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها باید تمامی شرایط را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن با کسب آگاهی از تمامی مراحل پذیرش خود را برای مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد، معاینه و آزمون عملی آماده کنند.

برگزاری مصاحبه رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد از 28 خرداد در سایت های دانشگاهی اعلام شده است.

معرفی شدگان هر یک از این کد رشته محل ها لازم است بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد طبق جدول زمان بندی اعلام شده برای انجام مراحل گزینش به مرکز مورد نظر مراجعه نمایند. 

این داوطلبان در صورت موفقیت در مراحل مختلف مصاحبه در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار خواهند گرفت. در ادامه به بررسی زمان و نحوه دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد پرداخته و لیست دانشگاه های مربوط به آن را در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

زمان دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد

سازمان سنجش پس از بررسی انتخاب های موجود در فرم انتخاب رشته ارشد فهرست اسامی چند برابر ظرفیت کد رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد را به همراه زمان انجام مصاحبه در سایت خود منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد. معرفی شدگان می بایست پس از مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این خصوص و کسب آمادگی لازم در تاریخ مقرر به دانشگاه یا موسسه مربوطه مراجعه نموده و مراحل گزینش را به اتمام برسانند.

سال گذشته زمان دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد در تیر ماه اعلام شد. اما امسال زمان دقیق دعوت به مصاحبه ها از 28 خرداد ماه در سایت های دانشگاهی اعلام شده است. برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به این حوزه پیشنهاد می شود در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام هیوا عضو شوید.

زمان برگزاری مصاحبه رشته های چند برابر ظرفیت کنکور ارشد از 28 خرداد در سایت های دانشگاهی اعلام شده است.

نتایج کنکور کارشناسی ارشد در طی دو مرحله نتایج اولیه و نتایج نهایی اعلام می شود. متقاضیان می توانند در زمان اعلام شده از سوی سازمان سنجش اقدام به مشاهده نتایج خود نمایند. همچنین، داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمان اعلام نتایج مطلع شوند.

لیست دانشگاه های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد

همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد توسط برخی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه می شوند که اسامی آنان در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد درج می شود. در قسمت زیر می توانید اسامی این دانشگاه ها را مشاهده نمایید، اما به دلیل تغییرات احتمالی در نحوه پذیرش برخی مراکز، توصیه می کنیم حتما دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه نمایید.

دانشگاه های پذیرنده رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد 
پژوهشکده امام خمینی ( ره ) و انقلاب اسلامی
پژوهشکده مطالعات واژه‌ گزینی - تهران
دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه
دانشكده صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران – واحد قم
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین
دانشکده غیرانتفاعی الهیات و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه الزهرا ( س ) - ویژه خواهران - قم
دانشکده غیرانتفاعی رفاه - تهران ( ویژه خواهران )
دانشگاه اصفهان
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی
دانشگاه امام صادق ( ع )
دانشگاه تهران
دانشگاه جامع امام حسین ( ع ) - تهران
دانشگاه شاهد
دانشگاه شهید مطهری
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - تهران
دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسی
دانشگاه صنعتی شریف - تهران
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
دانشگاه علامه طباطبائی
دانشگاه علوم انتظامی امین
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) - نوشهر
دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری
دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
دانشگاه غیرانتفاعی امیرالمؤمنین ( ع ) - اهواز
دانشگاه غیرانتفاعی باقرالعلوم ( ع ) - قم
دانشگاه غيرانتفاعی خاتم تهران
دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث - قم
دانشگاه غیرانتفاعی معارف قرآن و عترت ( ع ) - اصفهان
دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا
دانشگاه یزد
مركز آموزش عالی تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه - قم

لازم به ذکر است تمامی رشته های برخی از این مراکز هم چون کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین دارای شرایط خاص بوده و داطلبان ملزم به گذراندن مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد، معاینه یا سایر مراحل گزینش می باشند، اما در برخی دیگر دانشگاه ها هم چون دانشگاه تهران تنها شاهد چند رشته دارای شرایط خاص می باشیم و بقیه رشته ها نیازی به مصاحبه و گزینش نخواهند داشت.

سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد تمامی رشته محل دانشگاه، از قبیل روزانه و غیر روزانه را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا بتوانند کد رشته محل های متناسب با علاقه خود را اولویت بندی نمایند.

نحوه دعوت به مصاحبه رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد

داوطلبان می بایست بعد از اعلام نتایج رشته های دارای شرایط خاص ارشد، در درج رشته محل ها دقت کافی را به کار گرفته و اولویت بندی انتخاب های خود را بر اساس علاقه انجام دهند. چرا که امکان دعوت به مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد علاوه بر ظرفیت پذیرش و حد نصاب لازم به نحوه اولویت بندی انتخاب های داوطلب نیز بستگی دارد.

بر این اساس داوطلبانی که شانس قبولی در اولویت های قبل از رشته محل های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد را داشته باشند، در فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت این رشته محل ها قرار نگرفته و در نتیجه به مصاحبه دعوت نخواهند شد. اما متقاضیانی که طبق اولویت بندی انتخاب های خود در ردیف معرفی شدگان رشته محل های دارای شرایط خاص قرار گیرند به مصاحبه دعوت شده و می توانند شانس خود را در مراحل بعدی گزینش بیازمایند. بنابراین نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در این امر نقش مهمی را ایفا می نماید.

اگر داوطلبی در انتخاب رشته خود اشتباهی انجام دهد، می تواند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش، درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته خود را در سایت سنجش ارسال نماید. در این صورت پس از بررسی های انجام شده، احتمال قبولی در رشته ای دیگر ممکن است برای وی فراهم شود.

نحوه انصراف از رشته های شرایط خاص کارشناسی ارشد

گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که به دلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد جزو پذیرفته شدگان مرحله اول رشته محل های دارای شرایط خاص قرار گرفته و به دنبال راهی برای جبران این اشتباه می باشند.

این داوطلبان به منظور بررسی سایر انتخاب های خود می بایست در جلسه مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص کارشناسی ارشد حضور نیافته و از این طریق انصراف خود را اعلام نمایند. سازمان سنجش نیز پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان و نتایج دریافتی از دانشگاه های دارای شرایط خاص نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد را از طریق سایت خود به آدرس sanjesh.org اعلام می نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها