سواد رسانه - سواد رسانه
آشنایی با ۳ کلیدواژه مهم در سواد رسانه ای: «بازنمایی»، «اقناع» و «کلیشه سازی»

آشنایی با ۳ کلیدواژه مهم در سواد رسانه ای: «بازنمایی»، «اقناع» و «کلیشه سازی»

بازنمایی، اقناع و کلیشه سازی 3 مفهوم مهم در علم سواد رسانه ای اند که مخاطبان باید با آنها آشنا باشند.
چگونه فیک نیوز را شناسایی کنیم؟

چگونه فیک نیوز را شناسایی کنیم؟

شناسایی فیک نیوز آسان نیست: پژوهشی که در دانشگاه استنفورد در سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد که دانشجویان در تفاوت گذاشتن میان محتواهای آنلاین گوناگون − محتوایی که با پول ساخته می‌شود، محتوای جعلی، و محتوای معتبر − بسیار بد عمل می‌کنند.
30 تاكتيك مهم پوشش خبری | تاكتيك ها و روش های مهم پوشش خبر در رسانه ها و خبرگزاری با ذکر مثال
30 تاكتيك مهم پوشش خبری

30 تاكتيك مهم پوشش خبری | تاكتيك ها و روش های مهم پوشش خبر در رسانه ها و خبرگزاری با ذکر مثال

در واقع روزنامه‌نگار با تكيه بر حوادث گذشته به شكل‌دهي افكار عمومي مي‌پردازد و با ربط موضوعات گذشته به رويداد جاري، پيام مورد نظر خود را به مخاطب القا مي‌كند.
خط خبری رسانه‌های معاند در عملیات «وعده صادق»

خط خبری رسانه‌های معاند در عملیات «وعده صادق»

یکی از مهم‌ترین مسائل امروز دنیای رسانه روایت و روایتگری است و به همین دلیل جنگ روایتی وجود دارد، یعنی هر کس بتواند روایت خود از پدیده‌ها را حاکم کند، قدرت از آن او است.
عملیات وعده صادق و ضرورت امتداد رسانه‌ای

عملیات وعده صادق و ضرورت امتداد رسانه‌ای

گفت و شنودهای مجازی در ساعات پسا عملیات وعده صادق در شبکه های اجتماعی مختلف حاکی است که عموم مردم ایران از حیث روانشناختی و غرور و هویت ملی، حس و حال بهتر و برتری پیدا کرده‌اند.
آقای مسئول، معنا در ذهن مخاطب است
صبح نو

آقای مسئول، معنا در ذهن مخاطب است

«استوارت هال» از‌اندیشمندان مکتب مطالعات فرهنگی در نظریه دریافت به خوبی تشریح می‌کند که «معنا» به پس زمینه فرهنگی مخاطب وابسته است.
چند راهکار برای جلوگیری از بازنشر اخبار جعلی

چند راهکار برای جلوگیری از بازنشر اخبار جعلی

منبع خبر را بررسی کنید؛ اگر منبع خبر "دوست دوستتان" یا "همسایه فامیل همکارتان" است، نمی‌تواند خبر خیلی موثقی باشد.
کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران»

کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران»

تازه های نشر: کتاب «بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران»
شهید مطهری: رسانه و غذای روح

شهید مطهری: رسانه و غذای روح

رادیو و تلویزیون انسان‌ها را تغذیه می‌کند؛ همچنین سینماها، فیلم‌ها، روزنامه‌ها و نطق‌ها. کتاب‌هایی که انسان در طول عمرش می‌خواند، دائما از آنها تغذیه می‌شود.
دیگر هیچ تمایزی وجود ندارد: خبرها به سرگرمی بدل شده‌اند، و سرگرمی‌ها به خبر
متاورس آیندۀ بشر نیست، همین امروز است؛

دیگر هیچ تمایزی وجود ندارد: خبرها به سرگرمی بدل شده‌اند، و سرگرمی‌ها به خبر

متاورس نوعی سرگرمی مجازی بود که افراد می‌توانستند در آن زندگی کنند. از آن سال تا امروز، این اصطلاح از دنیای علمی‌تخیلی بیرون جهیده و پا به زندگی‌‌مان گذاشته است.
جدیدترین اخبار پربازدید ها